کمپین جدید آسیکس برای ایجاد تحول در بازار کفش های رانینگ

آسیکس

شرکت ژاپنی آسیکس ، یکی از تولید کننده‌های مطرح کفش‌های رانینگ رده بالا، بر این باور است که داشتن بدن سالم، تضمین کننده ذهنی سالم است. به همین دلیل اخیرا یک کمپین به نام “I move me” راه اندازی کرده تا بر لذت تحرک و ورزش تاکید کند.

اصلی‌ترین بخش این کمپین یک تبلیغات تلویزیونی است که در آن یک خانم روز خود را با دویدن شروع کرده و با چندین ورزشکار دیگر در شهر همراه می‌شود و انرژی آن‌ها کل شهر را دربر گرفته و روشن می‌کند.

مدیر نوآری‌های شرکت Saatchi & Saatchi که آژانس جهانی تبلیغات آسیکس است، در این باره می‌گوید:

شما همیشه بعد از دویدن احساس بهتری دارید؛ چیزی به نام دویدن خسته کننده یا بد وجود ندارد. ما می‌خواستیم همین نکته را نشان دهیم.

آسیکس یک کارخانه ۷۰ ساله و پشرو در زمینه توید کفش‌های رانینگ رده بالاست و ماموریت اصلی خود را ارتقای تحرک و پویایی بدن و ذهن می‌داند. نام این شرکت (ASICS) مخفف Anima Sana Corpore Sano است که ترجمه آن از لاتین “ذهن سالم، بدن سالم” می‌باشد.

آسیکس asics logo

آسیکس تاکید می‌کند که رقابت و کارایی اهمیت زیادی ندارد. چیزی که باید مورد توجه قرار بگیرد، تحرک است و آن طور که از نامش پیداست، این برند هم دقیقا همین کار را می‌کند.

این کمپین جدید زمانی راه‌اندازی شده که استقبال و فروش کفش‌های رانینگ افت زیادی را تجربه کرده‌است. این افت تنها مختص آسیکس نیست و تقریبا همه شرکت‌های تولید کننده این کفش‌ها تجربه مشابهی داشته‌اند.

مت پاول، یکی از تحلیلگران NPD، بر این باور است که مردم قبلا این نوع کفش‌ها را به عنوان مد روز خریده و استفاده می‌کردند، نه به عنوان وسیله‌ای برای دویدن. و از آن جایی که این مد در سال ۲۰۱۳ عوض شد، بازار فروش رانینگ نیز ضربه‌ای جدی خورد.

آسیکس ادعا کرده که این کمپین در همه کشور‌های مورد فعالیتش اجر خواهد شد. آژانس‌های محلی Saatchi & Saatchi به طور جداگانه برای اجرای برنامه‌‎ها کار خواهند کرد و فقط به توکیو و لس‌آنجلس محدود نخواهند بود، بلکه برعکس، سعی خواهند کرد خارج از این دو شهر عمل کنند. مدیران آسیکس به موفقیت این کمپین امید زیادی دارند و منتظرند تا در ۵ سال آینده نتایج خوبی به دست آورند.

پس از این مطلب مطالعه کنید: بررسی کفش رانینگ نایک ایر زوم پگاسوس ۳۴

منبع: mediapost